Ile trwa tworzenie strony internetowej lub sklepu internetowego?

Czas wykonywania stron www to zazwyczaj 2-7 dni, a sklepów internetowych 5-14 dni. Wszystko jednak zależy od zakresu prac oraz stopnia złożoności danego projektu.

Ile trwa pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron to proces ciągły. Nie da się pozycjonować strony doraźnie. Po podjęciu współpracy pierwsze efekty pozycjonowania mogą być widoczne nawet po kilku dniach, jednak w przypadku bardziej złożonych fraz okres ten może wynosić kilka tygodni, miesięcy lub nawet rok.

Ile kosztuje strona, sklep, pozycjonowanie, kampanie reklamowe itd.?

Nie istnieje żaden cennik, który byłby w stanie to od razu określić. Szczegółowa i rzetelna wycena usług jest możliwa tylko po precyzyjnym zapoznaniu się z potrzebami Klienta.

Słownik pojęć

Nie każdy ma szeroką wiedzę na temat branżowych zagadnień. Poniżej prezentujemy kilka ważniejszych definicji, którymi się posługujemy w trakcie współpracy:

Domena – adres internetowy po wpisaniu, którego w odpowiednie miejsce użytkownik zostaje przekierowany na Państwa stronę www lub sklep internetowy. W przypadku naszej firmy jest to adres „www.onika.pl/”. Domena, aby działała musi być przypisana do serwera.

Serwer, hosting – miejsce, w którym są przechowywane fizycznie serwisy internetowe, aby mogły być ogólnodostępne w Internecie. Do serwera musi być przypisana domena, aby można było obejrzeć jego zawartość.

CMS – Content Management System – system zarządzania treścią, dzięki któremu samodzielnie i bez użycia dodatkowych programów można zarządzać swoja stroną www. System pozwala zarządzać tekstami, grafiką, załącznikami. Jednym z najpopularniejszych CMS-ów na świecie jest WordPress, którego najczęściej wdrażamy.

RWD – Responsive Web Design – to sposób tworzenia stron i sklepów internetowych, tak aby wyświetlały się odpowiednio na każdym urządzeniu. Coraz więcej osób do przeglądania internetu wykorzystuje smartfony, tablety, a nie tylko komputery, więc strona musi być przygotowana na „wszystko”.

SEO – Search Engine Optimization, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek ma na celu poprawę pozycji na który wyświetla się strona w wyszukiwarce.

SEM – Search Engine Marketing , czyli marketing w wyszukiwarce to wszelkie działania mające na celu pozyskanie Klienta właśnie z wyszukiwarki. Na SEM składają się działania SEO oraz kampanie PPC.

PPC – Pay Per Click, kampania reklamowa, w której modelem rozliczania jest płatność za kliknięcie. Klient nie płaci za to, że jego reklama się wyświetli w wyszukiwarce. Opłata jest naliczona w momencie kiedy zainteresowana osoba przejdzie na naszą stronę lub sklep internetowy. Najpopularniejszym przykładem tego typu modelu rozliczania są linki sponsorowane Google AdWords.