Facebook od kilku lat tworzy jeden z najskuteczniejszych ekosystemów reklamowych w skład którego wchodzą Facebook, Instagram i Messenger. Coraz więcej przedsiębiorców dostrzega jego zalety, ale co za tym idzie koszty reklam również rosną. Facebook nadal pozwala reklamować się za darmo jednak uzyskanie efektów tą metodą jest coraz mniej skuteczne. Jeszcze 5 lat temu fanpage firmowy na FB posiadający 1000 fanów, po wrzuceniu posta, docierał do 500-800 fanów. Obecnie zasięg organicznych publikacji na Facebooku spada. W tym roku ten sam fanpage firmowy jeśli dotrze z postem do 50 fanów będzie to sukcesem. Na szczęście jest możliwość zwiększenia zasięgu na FB, ale wiąże się to z przeznaczeniem dodatkowego budżetu na płatną kampanię marketingową. Mimo ciągłych podwyżek to reklama na facebooku, nadal obok pozycjonowania stron w Google jest uznawany za jedno z najtańszych narzędzi do pozyskiwania nowych klientów.

Najlepsze kanały marketingowe Facebooka
Najlepsze kanały marketingowe Facebooka

Jak zatem dobrze prowadzić firmową stronę na Facebooku? Są dwa sposoby. Pierwszy to samodzielne dochodzenie do sukcesu metodą prób i błędów. Samodzielne wrzucanie ciekawych zdjęć i postów, interakcja z fanami, obsługa zapytań itp. Jeśli nie będzie budżetu na płatne reklamy to jedyną inwestycją jest nasz czas. Jeśli jednak niedoświadczona osoba weźmie się za reklamy płatne to mamy gwarancję nieoptymalnego wykorzystania budżetu. Drugi sposób to skorzystanie z pomocy specjalisty, który od 7 lat tworzy reklamy na FB. Oferujemy wsparcie zarówno w zakresie prowadzenia fanpage firmowego jak i płatnych reklam na Facebooku. Model współpracy zależy od indywidualnych ustaleń, ponieważ możemy prowadzić kompleksowe działania marketingowe w mediach społecznościowych, ale też wspierać tylko w przypadku płatnych kampanii reklamowych. Najlepsze efekty daje zawsze połączenie profesjonalnego prowadzenia fanpage’a z budżetem reklamowym na zwiększanie zasięgu.

Pamiętaj, że treści na firmowym fanpage muszą być ciekawe, zróżnicowane i angażujące Twoją społeczność, czyli dokładnie takie jakie samemu chcesz oglądać. Tylko wtedy osiągniesz sukces w Social Media co przełoży się na zwrot z inwestycji.

Darmowa reklama na Facebooku (prowadzenie fanpage):

  • publikacja postów
  • kontakt z klientami
  • budowanie społeczności
  • sklep na Facebooku

Płatna reklama na Facebooku (FB Ads):

  • kampanie reklamowe w Menedżerze reklam FB, które pozwalają na dotarcie do większej liczby odbiorców

Reklamy Facebook Ads to precyzyjne narzędzie za pomocą, którego możemy tworzyć przeróżne odmiany reklam i docierać do dowolnych grup odbiorców. Przykładowe targetowanie może dotyczyć płci, wieku, lokalizacji, czy też zainteresowań. W menedżerze reklam ustawiamy także remarketing Facebooka i docieramy do osób, które, np. odwiedziły naszą stronę www.

Odmiany płatnych reklam FB:

  • promowanie fanpage
  • promowanie poszczególnych postów
  • promocja wydarzeń
  • kierowanie ruchu na stronę www
  • dotarcie z reklamą do osób w pobliżu określonej lokalizacji
  • zachęcanie do kontaktu z firmą
  • remarketing, czyli wyświetlanie reklam dla osób, które odwiedziły naszą stronę lub wykonały konkretne czynności

 

Płatna reklama FB
Przykładowy wygląd płatnej reklamy nastawionej na polubienia strony „od środka”

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Koszt reklam na FB można porównać do kosztu wynajęcia biura lub kupna samochodu. Może to być od kilkuset zł do kilkuset tysięcy zł w przypadku potężnych przedsiębiorstw. Zapraszamy do kontaktu i po zapoznaniu się z wymaganiami przedstawimy konkretną wycenę.

Facebook, a reklama za darmo

Facebook jest darmowy, ale reklama na FB już nie. Prowadzenie fanpage’a firmowego to zawsze inwestycja. Jeśli nie złotówkami to swoim czasem, ponieważ tylko przy odpowiednim zaangażowaniu można uzyskać pożądane efekty.

Jak zbudować fanpage dla firmy?

Budowa strony firmowej na Facebooku to długotrwały proces. Bez wątpienia trzeba zadbać o walory wizualne, czyli odpowiednie logo, tło nagłówka oraz uzupełnienie informacji kontaktowych. Kolejnym ważnym elementem jest dodanie zdjęć oddających charakter działalności. Dopiero w kolejnym etapie możemy przystąpić do publikacji kilku ciekawych wpisów na naszej „ścianie”. Tak przygotowany profil jest gotowy do „przyjmowania” fanów. Jak pozyskiwać fanów do swojego fanpage? Najprostsza metoda polega na zaproszeniu swoich znajomych. Kolejne darmowe metody to udzielanie się merytoryczne na grupach i innych stronach. W między czasie możemy uruchomić płatną kampanię reklamową, która jest nastawiona na pozyskiwanie fanów do strony. Po osiągnięciu zadowalającej ilości fanów powinniśmy już skupiać się na wartości merytorycznej publikowanych treści.

Sposoby na reklamę FB:

  • publikowanie postów z tekstem (porady, artykuły merytoryczne, informacje)
  • publikowanie grafik i zdjęć
  • publikowanie video
  • udzielanie się na grupach tematycznych