Co to jest domena internetowa?

Domena to adres internetowy, który prowadzi do sklepu lub strony internetowej. Nazwa domeny jest przypisana do abonenta i zawsze unikalna – tak jak nie może być dwóch takich samych numerów telefonu. Domena jest niezbędna, aby móc zaprezentować swoją ofertę w internecie.

W Polsce jest ok. 2 mln zarejestrowanych domen, więc wiele ciekawych adresów jest już niestety zajętych, warto się jednak pośpieszyć i zarejestrować dla siebie odpowiedni adres nim zrobi to konkurencja.

Jak powinna wyglądać nazwa domeny?

Domena internetowa może zawierać ok. 60 znaków, jednak, aby była prosta do zapamiętania nie powinna być dłuższa niż 2-3 słowa – im mniej znaków tym lepiej. W domenie nie może być spacji, polskich znaków i znaków specjalnych za wyjątkiem „-”, mogą się za to pojawić liczby.

Jakie są rodzaje domen, tzw. „końcówki domen”?

Wśród polskich domen za najbardziej prestiżową uznawana jest domena z końcówką „PL”. Drugą pozycję zajmują domeny funkcjonalne, np. „COM.PL”, „NET.PL”, „ORG.PL”, „INFO.PL”. Za najmniej prestiżowe polskie domeny uznaje się domeny regionalne z końcówką nawiązującą do nazwy miejscowości lub regionu , np. „CZEST.PL”, „WAW.PL”, czy „MALOPOLSKA.PL”.

Poza typowo polskimi domenami można zarezerwować domenę globalną, np. „COM”, „NET”, „ORG”, „INFO” lub domenę europejską, dość popularną u nas z końcówką „EU”.

Czym się kierować przy wyborze domeny?

Najczęstsze sposoby wyboru nazwy domeny to:

  • nazwa domeny utworzona od nazwy firmy lub nazwiska właściciela,
  • nazwa domeny utworzona od nazwy oferowanej usługi lub produktu,
  • nazwa domeny wynikająca z połączenia, np. nazwy firmy i miejscowości lub oferowanej usługi/produktu i miejscowości.

Oto jak wyglądają takie nazwy domen:

www.odnazwiska.pl
www.produkt-lub-usluga.pl
www.produkt-lub-usluga-miejscowosc.pl

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

dwadzieścia − cztery =