Prowadzenie profili w mediach społecznościowych

Marketing społecznościowy (Social Media Marketing) to znak naszych czasów. Obecność w Social Media daje wiele możliwości do wypromowania swojej działalności i komunikacji z klientami. Pamiętaj, że tak jak w przypadku stron internetowych, nie wystarczy już samo założenie fanpage na Facebooku. Jeśli już jest i ma aktywnie „zdobywać” klientów to musi żyć! Należy publikować regularnie angażujące treści, które będą podobały się naszym fanom, a oni będą wchodzić z nimi w interakcję oraz odpowiadać na zapytania. Dzięki takim działaniom na Facebooku, Instagramie, czy Twitterze można zdobyć sympatię klientów oraz utrwalić swój profesjonalny wizerunek w ich świadomości.

Zalety Social Media Marketingu:

  • bardzo szybka możliwość dotarcia do odbiorcy
  • precyzyjne targetowanie reklam
  • bezpośredni kontakt z klientem
  • niski koszt dotarcia do klienta

Które media społecznościowe „działają” w Polsce:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Youtube

Warto być wszędzie, ale nie zawsze jest to możliwe. Trzeba zatem postawić na przynajmniej jeden z portali i na nim się skupić najbardziej. Najlepszym miejscem do zaistnienia w mediach społecznościowym w Polsce jest przede wszystkim reklama na Facebook i Instagram, dlatego te platformy polecamy poznać w pierwszej kolejności.

Ile kosztuje reklama na Facebooku i Instagramie?

Klienci często zadają to pytanie, ale nie istnieje precyzyjna odpowiedź, ponieważ każdy ma inne wymagania. Idąc do salonu samochodowego wiemy ile chcemy wydać, czy będzie to salon Fiata, czy Mercedesa. Reklama w mediach społecznościowych mimo, że jest to inwestycja, należy podchodzić do niej podobnie. Musimy mieć zabezpieczony budżet, który będziemy przeznaczać na marketing społecznościowy. Powinno być to wpisane w stałe „wydatki” firmy.

Reklamę na Instagramie i Facebooku możemy podzielić na dwa główne sposoby pozyskiwania klientów:

  • poprzez ruch organiczny
  • poprzez płatne reklamy Facebook Ads

Oba sposoby powinno stosować się równocześnie, aby uzyskać zadowalający zwrot z inwestycji. Działania organiczne to regularne prowadzenie Fanpage poprzez dodawanie nowych zdjęć i postów oraz wchodzenie w interakcję z klientami. Liczy się tu regularność i ciekawe treści. Taki profil powinien być uzupełniony płatną reklamą Facebook Ads w celu przyśpieszenia procesu budowania świadomości marki.