Skuteczny marketing internetowy to wymóg i rosnąca tendencja ostatnich lat. Nie jest już luksusem i przywilejem posiadanie strony www, czy sklepu internetowego, ale stało się to koniecznością. Każdy wie, że w internecie po prostu trzeba się pokazać, ponieważ jest to najprostsza i najtańsza metoda kontaktu z Klientem. W ciągu kilku ostatnich lat obserwujemy kolejny mocno rosnący trend, czyli zainteresowanie marketingiem internetowym.

Czy samo posiadanie strony www jest gwarancją sukcesu w internecie?

Reklama internetowa

Do 2010 roku rzeczywiście to wystarczyło, aby zdominować internet w swojej branży. W ciągu ostatnich kilku lat pojawia się coraz więcej nowych firm, które stawiają od razu na reklamę w internecie. Nowi przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, że wysokie pozycje w Google oraz obecność w Social Mediach to klucz do rozwijania działalności.

Jakie korzyści daje skuteczna reklama w internecie?

  • dotarcie do nieograniczonej liczby klientów przez całą dobę
  • szybki kontakt i interakcje z klientami
  • kreowanie pozytywnego wizerunki i PR
  • zbieranie zapytań (Leadów) od potencjalnych klientów
  • automatyzacja działań marketingowych (Marketing Automation)

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy to reklama w internecie. Możemy wykonywać szereg działań, które daje dostępna technologia, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów. W przeciwieństwie do reklamy w TV, czy radiowej precyzyjnie możemy określić grupę odbiorców. Nie pokazujemy reklam wszystkim w internecie, ale tylko osobom, które, np. odwiedziły naszą stronę lub wykazały zainteresowanie naszą ofertą. Możemy targetować reklamy wg. płci, wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań itp. Najpopularniejsze metody marketingu internetowego to:

  • dbanie o stronę internetową
  • pozycjonowanie i reklama w Google
  • prowadzenie mediów społecznościowych
  • reklama na stronach zewnętrznych
  • wysyłanie wiadomości reklamowych e-mail

Tryby Marketingu Internetowego

Marketing internetowy składa się z kilku trybów, które jeśli pracują razem napędzają się wzajemnie. Pełna opieka marketingowa firmy w 2021 roku polega na pełnym wykorzystaniu wszystkich możliwości, które są dostępne, aby zmaksymalizować zyski.

Jak dbać o stronę internetową?

Przede wszystkim strona www musi być aktualna i przydatna dla odbiorcy. Wszystkie informacje kontaktowe, opisy, czy dział aktualności należy regularnie sprawdzać, czy nie wymagają zmian. Należy zadbać też o aspekty techniczne, czy strona wyświetla się prawidłowo na telefonach i tabletach, czy działa szybko, czy jest zabezpieczona przez atakami, czy posiada „zieloną kłódkę” (szyfrowanie SSL). Wszystkie błędy widoczne na stronie skutkują spadkiem pozycji w Google. Bardzo ważne, aby wdrożyć Content Marketing, czyli dbać o jak najlepsze treści i materiały na stronie poprzez prowadzenie bloga.

Pozycjonowanie i reklama w Google

Strona www, aby przyciągać klientów musi być odwiedzana. Odwiedziny możemy uzyskać ze wszystkich miejsc, gdzie będzie widoczna nasza reklama. Najważniejsze miejsce dla strony www to wysoka pozycja w Google. Jak być na pierwszej stronie w wyszukiwarce? Zadanie nie jest łatwe, bo stron z roku na rok przybywa, a miejsc jest wręcz coraz mniej. Wyszukiwarka Google posiada specjalne algorytmy, które ustalają ranking stron. Ponad 200 czynników rankingowych sprawdza stronę na wszelkie możliwe sposoby, aby upewnić się, że treść strony będzie zadowalająca dla szukającego. Odpowiedzią na potrzeby Google jest pozycjonowanie strony polegające na dostosowaniu jej do ostrych wymogów wyszukiwarki. Drugim sposobem na zajęcie wysokiej pozycji są płatne Google Ads (linki sponsorowane).

Social Media Marketing

Social mediaProwadzenie mediów społecznościowych daje firmie szereg korzyści. W łatwy sposób możemy przedstawić ofertę i nawiązać kontakt z klientami. Dobrze prowadzona reklama na Facebooku, Instagramie, czy LinkedIn pozwala z dnia na dzień docierać do nowej grupy potencjalnych klientów, ale także budować relacje z obecnymi klientami. Liderzy rynku Social Media w Polsce to Facebook oraz należący do niego Instagram oraz komunikator Messenger. Warto jednak działania prowadzić też na innych platformach: LinkedIn, Twitter, Pinterest, TikTok, Snapchat, czy portal YouTube. Każdy z w/w kanałów ma swoje grono użytkowników i obecność tylko na jednym z nich nie pozwoli dotrzeć do wszystkich.

Reklama na innych stronach

Mniej stosowane w ostatnich latach są banery reklamowe i linki do naszej strony na innych portalach. Nadal są one skuteczne jeśli reklama pojawia się w odpowiednich miejscach. Reklama na zewnętrznych portalach może też polegać na artykułach sponsorowanych odpowiadających na zapotrzebowanie klientów.

E-mail marketing

Przez wiele firm jest to bardzo niedoceniane narzędzie. Owszem codziennie dostajemy spam i nikt nie chce go czytać. Inaczej jednak jeśli dostajesz informacje, które Cię mogą jednak zainteresować. Na tym polega wysyłanie skutecznych newsletterów. Jest to opcja absolutnie dla każdego, ale jeśli nie wiesz jak to robić to lepiej tego nie rób samemu, ponieważ może przynieść więcej szkód niż pożytku. W bardzo łatwy sposób możesz trafić na czarne listy, a przez to Twoje ważne maila mogą przestać dochodzić do adresatów.

Podsumowanie

Online Marketing to wykorzystanie wszystkich możliwości, jakie daje internet w celu dotarcia do jak największej ilości klientów. Można wybrać jedną z gałęzi, np. pozycjonowanie, czy prowadzenie fanpage i pozyskiwać nowych klientów, ale jeśli chcemy mocno zaakcentować swoją obecność na rynku i przebić się z komunikatami to konieczne jest zastosowanie przynajmniej kilku trybików, które się wzajemnie napędzają i uzupełniają.

W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu i niezobowiązującej rozmowy. Sprawdź jak możemy pomóc Twojej działalności.